Verkiezingsprogramma 'Andere keuzes'

19 februari 2018

Verkiezingsprogramma 'Andere keuzes'

Foto: SP

De SP heeft zijn verkiezingsprogramma voor Voorschoten, genaamd 'Andere keuzes' gepresenteerd. Met dit programma laat de SP zien dat de problemen van Voorschoten ook anders kunnen worden opgelost dan de andere partijen nu doen. De SP kiest voor een solide begroting met een sociaal hart.

Voorschoten staat er niet goed voor. Vorige gemeentebesturen hebben de spaarpotten leeggemaakt en het geld over de balk gesmeten. De provincie greep in en het gevolg was een rigoureuze bezuiniging op vrijwel elke voorziening die er is in Voorschoten.
De SP maakt andere keuzes. Natuurlijk moeten de problemen van Voorschoten worden opgelost. Wij doen dat zonder het zwembad te sluiten, zonder pijnlijke zorgbezuinigingen en zonder het verenigingsleven kapot te maken. Wij kiezen voor een solide begroting met een sociaal hart.

Voorschoten is een welvarend dorp, maar ook in Voorschoten komt armoede voor. Voorschoten is ook een vergrijzend dorp, waar steeds meer mensen een beroep doen op zorgvoorzieningen. Daarom is voor de SP solidariteit een kernbegrip. Solidariteit met mensen die het wat minder hebben, zodat kinderen in arme gezinnen ook mee kunnen doen. Solidariteit in de vorm van
goede zorgvoorzieningen voor iedereen. En solidariteit in de vorm van een goed huisvestingsbeleid, zodat er niet alleen maar dure koophuizen worden gebouwd in Voorschoten.