Verkeer in Voorschoten veilig? Waar moet het beter?

12 september 2017

Verkeer in Voorschoten veilig? Waar moet het beter?

Foto: Andrien van Roon
Ja! Het verkeer kan veiliger in Voorschoten! Dit vinden vele inwoners van Voorschoten.

De SP kreeg zaterdag 9 september vele reacties op de vrijwilligersmarkt op de vraag "Verkeer in Voorschoten veilig? Waar moet het beter?”

Bij de SP-kraam in Voorstraat konden inwoners op een plattegrond van het dorp aangeven waar zij het onveilig vonden. Er werden maar liefst 25 "pijn punten" aangedragen door de inwoners, vooral voetgangers en fietsers, op deze plattegrond. Er was ook veel irritatie over het te harde en a-sociale rijgedrag van automobilisten en de vraag om handhaving door de politie was groot. Maar er werden ook punten aangegeven waar, volgens de betrokkenen, door middel van een andere verkeersrichting echt nog verbetering kan worden gemaakt.

De SP Voorschoten gaat alle aangemerkte punten nog eens goed na en zal de resultaten aan het college aanbieden. Uit de actie van afgelopen zaterdag blijkt wel dat een verkeersonderzoek geen overbodige luxe is in Voorschoten. De aangenomen SP-motie voor een professioneel verkeersonderzoek moet nog door het college worden opgestart.
SP Voorschoten hoopt dat het college de punten, die door de inwoners zijn ingebracht, mee zullen nemen in het professionele verkeersonderzoek.