Emile Roemer komt naar Voorschoten!

1 januari 2012

Emile Roemer komt naar Voorschoten!

Emile Roemer, politicus van het jaar 2011, komt naar Voorschoten. Op 24 januari vindt in het Cultureel Centrum een wervelende SP-avond plaats waar Emile Roemer de hoofdgast is.

Een goed begin van het nieuwe jaar: onder tromgeroffel zal de SP-afdeling Voorschoten door partijleider Roemer officieel opgericht worden.

Aansluitend zal een discussiebijeenkomst plaatsvinden met als thema: ARMOEDE IN NEDERLAND

Door de voedselbankacties rond de feestdagen zijn we opnieuw met onze neus op de feiten gedrukt: armoede bestaat ook in Nederland. OOK IN VOORSCHOTEN.

De avond wordt muzikaal opgeluisterd door de bekende Voorschotense percussiegroep Tjeerd Klapwijk en door gitarist Peter Schlingemann.

Cultureel Centrum, Prinses Marijkelaan 4, Voorschoten.

Bij aanmelding via voorschoten@sp.nl (uiterlijk 23 januari) krijgt u 2 gratis consumptiebonnen!

Programma:

19.45       Inloop met muziek van Percussiegroep Klapwijk Drums en Percussie

KLAPWIJK DRUMS en PERCUSSIE speelt een mix van Zuid-Amerikaanse ritmes vermengd met Afrikaanse ritmes en heeft wereldmuziekinvloeden. De belangrijkste instrumenten die gebruikt worden zijn Conga en Bongo’s. Het repertoire is voor het grootste deel gecomponeerd door Tjeerd Klapwijk maar er wordt ook geïmproviseerd en ter plekke ontstaan per situatie, en door het moment bepaalde, spontane ritmes.
De groep is samengesteld uit muzikale amateurmusici o.l.v. een professionele drummer.
De bezetting v/d percussiegroep is: Freek Bouricius, Boudewijn Krijger, Eveline de Nerée, Marijke Slot en Tjeerd Klapwijk.

20.15       Emile Roemer verricht officiële oprichting van SP-Voorschoten

20.30       Thema: ARMOEDE

20.45       Pauze met muziek van Percussiegroep Tjeerd Klapwijk

21.00       Vragen en Discussie

21.30       Nazit met muziek van gitarist Peter Schlingemann

Peter Schlingemann (1957) speelde viool alvorens over te stappen op de gitaar. Hij studeerde bij Ton Theijn (Haags Conservatorium) en rocklegende Robert Fripp (King Crimson). Speelde in een serie onbelangrijke popgroepen vanaf 1969. Eigen werk is samengevat op CD’s ‘Collections’ en ‘Et in Arcadia ego’ (Audio Art Records).

21.30       Sluiting