Buurt in actie tegen uitbreiding parkeerplaats

10 december 2014

Buurt in actie tegen uitbreiding parkeerplaats

Foto: Lyonne Maassen

De bewoners van de buurt rondom station Voorschoten hebben vanmiddag geprotesteerd tegen de plannen om het parkeerterrein van het station uit te breiden. Morgen beslist de gemeenteraad over het plan om het speelterrein op te offeren voor parkeerplaatsen.

Met een voetbalwedstrijd lieten de kinderen uit de buurt zien het voetbalveldje niet te kunnen missen. ER werden handtekeningen opgehaald, die nog aan de gemeenteraadzullen worden gepresenteerd. Er waren ruim 60 mensen aanwezig. De SP bood tomatensoep en warme chocomel aan.

Foto: Lyonne Maassen

De buurtbewoners willen laten zien dat zij in grote meerderheid tegen plannen zijn om het speelterrein en het groen op te offeren aan uitbreiding van het parkeerterrein. Een buurtbewonerl: "Natuurlijk hebben we wel eens parkeeroverlast als het parkeerterrein vol staat, maar we willen ons veldje niet kwijt in ruil voor meer parkeerplaatsen."

Foto: Lyonne Maassen

De SP zal morgen voorstellen om af te zien van uitbreiding van het parkeerterrein. Raadslid Erik Maassen: "Van de vier varianten die wethouder Beimers in juni 2014 presenteerde was alleen variant 4 voor ons aanvaardbaar. Nu is gebleken dat deze variant niet voor de subsidie in aanmerking komt, moeten we maar afzien van de plannen. Wel moet de fietsenstalling flink uitgebreid worden."