SP geeft lopers vleugels

16 maart 2014

SP geeft lopers vleugels

Tijdens de Voorschotenloop heeft de SP de lopers ondersteund. Lopers en hun supporters konden bij de SP een kopje soep of een glaasje limonade halen. Er werd 25 liter soep uitgedeeld door de SP.

De Voorschotenloop is volgens de SP een goed voorbeeld van een mooi evenment dat door de verenigingen in Voorschoten wordt georganiseerd. Vooral de kinderloop is belangrijk, om kinderen op jonge leeftijd al voor sport te interesseren.

De SP zet in zijn verkiezingsrpogramma in op het ondersteunen van breedtesport. Sport en spel zijn belangrijk om een ongezonde levensstijl te voorkomen. Daarom wil de SP dat de gemeente verenigingen ondersteunt met goede accomodaties en trainingen voor vrijwilligers. Extra aandacht moet er zijn voor groepen mensen voor wie sporten en bewegen niet vanzelfsprekend zijn. Kinderen uit minimagezinnen moeten worden ondersteund, bijvoorbeeld in de kosten voor lidmaatschap van een sportvereniging.