Geef uw mening over voorgenomen bezuinigingen zwembad en bibliotheek!

1 november 2012

Geef uw mening over voorgenomen bezuinigingen zwembad en bibliotheek!

De gemeente wil jaarlijks 75.000 euro bezuinigen op het zwembad en vanaf 2015 100.000 per jaar op de bibliotheek. Volgens de SP is dit een verkeerde ontwikkeling. De SP is de afgelopen dagen te vinden geweest bij het zwembad en de bibliotheek om handtekeningen op te halen en mensen te informeren over de voorgenomen bezuinigingen. Alsnog een reactie achterlaten? Dat kan via het contactformulier op deze website!

De gemeente wil dat het zwembad en de bibliotheek meer gaan opbrengen. “Dat klinkt redelijk, maar dat betekent dat het duurder wordt om te zwemmen of boeken te lenen. Vooral mensen met een kleine beurs worden daar de dupe van. Die kunnen straks deze voorzieningen niet meer betalen”, legt SP-voorzitter Erik Maassen uit. Voor het zwembad is de gemeente op zoek naar een externe geldschieter, een commerciële partij die de exploitatie wil overnemen. De SP vreest dat - gedeeltelijke - verkoop van het zwembad tot nog hogere prijzen zal leiden. De SP is een handtekeningenactie begonnen om het gemeentebestuur ervan te overtuigen niet te bezuinigen op deze voorzieningen. “Het gaat om relatief kleine bedragen in de begroting, maar een deel van de inwoners wordt relatief hard getroffen. Dit mag niet doorgaan. De gemeente zoekt maar een andere bezuiniging”, aldus Maassen.