Boortunnel Voorschoten belangrijke verbetering

1 november 2012

Boortunnel Voorschoten belangrijke verbetering

De SP in Voorschoten is tevreden over het voornemen van de provincie om de Rijnlandroute door Voorschoten volledig ondertunneld aan te leggen. “Op deze manier zal Voorschoten de Rijnlandroute niet horen, niet zien en niet ruiken. Dat was onze voornaamste eis” zegt SP-voorzitter Erik Maassen.

Door het besluit van de provincie zal Voorschoten niet in tweeën worden gedeeld door de aanleg van de weg. De huizen bij de Hofweg kunnen blijven staan en landgoed Berbice wordt niet aangetast. De sportvelden van Voorschoten ’97, Forescate en honkbalclub Adegeest kunnen blijven liggen. “Nu is er zelfs ruimte voor uitbreiding van het sportpark. Daar moet de gemeente maar snel een plan voor gaan ontwikkelen met de sportclubs,” aldus Maassen.

Maassen noemt de boortunnel door Voorschoten een belangrijke verbetering. “Liever hadden we helemaal geen Rijnlandroute gezien, maar dat is een gepasseerd station. Ik ben blij dat Voorschoten niet door midden wordt gesneden en dat het dorp de weg niet zal horen, niet zal zien en niet zal ruiken. Het open verkeersriool door het dorp, dat het vorige provinciebestuur had bedacht, was desastreus voor het dorp geweest.”