Slechte bereikbaarheid sociale dienst aangepakt

29 maart 2012

Slechte bereikbaarheid sociale dienst aangepakt

Wethouder Adema erkent dat de telefonische bereikbaarheid van de sociale dienst erg slecht is. Dit was een van de klachten die naar voren kwam uit het klachtmeldpunt sociale dienst van de SP. Adema heeft aangegeven hard te werken aan een oplossing.

Donderdag sprak de gemeenteraad onder andere over de klachten die door de SP waren verzameld. SP-voorzitter Erik Maassen is redelijk tevreden over de uitkomsten van het debat. “Het is goed dat de wethouder en de gemeenteraad nu weten op welke punten mensen ontevreden zijn. Ik hoop dat er nu stappen worden gezet om de dienstverlening te verbeteren. De SP zal hierbij de vinger aan de pols houden.”

Maassen vindt het jammer dat de aanbeveling van de SP, om het kwaliteitshandvest van de gemeente Voorschoten ook van toepassing te verklaren op de sociale dienst, niet door de raad is overgenomen. “Een gemiste kans om op een goede manier de kwaliteit van de dienstverlening in de gaten te houden.”

Lees ook de rapportage van de meldweek van SP Voorschoten over het functioneren van de sociale dienst sinds het fuseren van de diensten van Leidschendam-Voorburg, Wassenaar en Voorschoten.